Tuesday 6 December 2011

1Malaysia Ditipu


Mentang-mentang dah nak pilihanraya , korang fikir aku terpaksa buat entry pasal politik ke?
Sampaikan 1Malaysia percaya ..
Entah² PM Najib Tun Razak pon percaya benda ni ..

Ni bukan cerita berkisar politik walaupun ada logo 1Malaysia ..
Juga bukan pasal cerita gosip atlet Malaysia dengan skandal dia ..
Bahkan ini bukan pasal orang asik nak buat movie pasal gangster kat Malaysia
Tapi ini cerita berkaitan KITA semua yang telah tertipu ...

Blog Buruk aku ni mendapat kunjungan hormat di shotbox daripada saudara seangkatan aku yang pengotor iaitu Blog Sampah . Nak dijadikan cerita, aku pon blogwalking la blog dia balik.

Dalam perjalanan tu, tetiba aku ternampak satu update yang boleh dikatakan hot . Siap ada video lagi . Jadi aku pon jerit "OPEN" sebab pc aku ni canggih sikit. Bila aku tengok video tu dan kandungan video tu la menjadi entry untuk kali ini.  

Jadi, kredit kepada saudara seblog aku tu . Walaupun blog aku buruk, aku tak plagiat blog kau tapi aku letak refrence kot supaya lecturer senang nak semak esaimen nanti.  

Setelah berkira-kira pakai sampoa dan mesin taip, aku bercadang untuk pinjam dan tulis entry ni. Bagi aku kisahnya cukup famous walaupun ia ditulis di blog buruk yang tak famous. Dan tak keterlaluan jika aku kata cerita ini dah jadi cerita turun-temurun daripada Tok Anjang korang kepada korang . Kisahnya ialah berkaitan
 Ustaz Haron Din Memindahkan Jin Menggunakan Bas.

Antara versi cerita pasal Ustaz Haron Din alihkan jin :

i. jin tu asal daripada UKM Bangi
ii. dipindahkan naik BAS Transnasional yang berhenti kat bustop UKM.
iii. dihantar ke UUM Sintok
iv. tambahan versi cerita yang korang penah dengar

Nak dijadikan cerita, ada orang yang mengaku penah bawak salah sebuah daripada bas tersebut ..
Dia mengatakan bas tu berat dan macam tak boleh nak jalan. 
Memang aku percaya doh sebab bas takde kaki 
Sebab tu tak boleh jalan. 

 " Tah-tah orang yang mengaku driver bas tu sebenarnya pencacai taik ke apetah " . 

Oops.. teremosi plak .. Maaf .. aku ni mengalahkan Uncle Seekers plak
Apepon layan la dulu video ni beb ~


Dah tengok habis video ni?
Ape perasaan anda? 
Kalau lepasni ada orang cakap Ustaz Haron Din buang jin atau nak buang jin lagi ..
Baik kau siap sedia untuk tarik selimut ........
Dan belit kat muka orang yang cerita tu sambil jentik buku lali dia .. 
Sengal betul lah aku ditipu hidup² selama 24 tahun.

Aku dulu study UUM tak abis kot. 
Siap extend 5 sem sebab takut jin tu kacau aku. (padahal repeat paper Titas
Seriously aku pernah masuk hutan Sintok pukul 2/3 pagi ikut kawan² dengan niat untuk mencari hantu . Selamatlah tuan guru memang tak pernah hantar ke situ, so alhamdulillah takde lah jumpa :-)

Apepon aku tak sangka,
Cerita yg dikhabarkan kepada kita sejak turun-temurun ..
Ibarat sajian istana di zaman silam.. (slogan iklan Adabi ni)
sebenarnya cerita bohong..

Tapi takpe ..
Kau bawak bersabar ..
Pergi depan cermin..
dan kata ...
WAKENABEBel


23 comments:

cik pinaz said...

tak berani nak tengok lagi pun internet lembab malam ni huhu

Miss Herlena said...

mmg best lah huhuu..permulaan yg mnarik :) like it

♛RaRa♛ said...

wauu peringatan dia panjangnyer-.-'
okay-okay xdapat tgk video tuh internet lmbab :( aisehhh

aSLaN said...

@[cik pinaz] : adoi takut gak ke? sblom tengok, try baca bismillah , nyanyi lagu negaraku dan bacalah rukun negara.then dengan berhati² bolehlah klik video tu.jgn takut sebab jin tu takkan kacau awk sbb awk dah baca rukun negara kan.


@Miss Herlena : heeE.thanks.saya akan go back and practise lagi lepasni.sbb cita-cita saya nak takeover tempat Mark Zuckberg utk jadi owner laman web facebook.


@Rara : peringatan tu panjang sikit sebab nak buat rara makin sayang kat saya. ahahaahah .. btw, lama tak nampak, g Mekah wat haji ke?

Ym.Bundle said...

hehe..tq bro..

Nazatulwanis said...

gerr .. nasib tak di tipu, sb awal2 lagi x penah tahu pun pasal ni.. kuwang3 .. klu lah "jin" nk pindah kena naik bas habis manusia kena berebut dgn jin lps ni utk tempah tiket bas !! >_<"

Anonymous said...

btol x 2 wehh????
ak xleh tgk vdio 2...hehehe

aSLaN said...

mawar : he he .. pandai melawak na ?
betul gak kan .. da tu jin kan besar, 1 bas utk 1jin .. pegh..mmg kaya la transnasioanal klu gitu :-) apepon komen awk mmg nakal kan.. huuu


wada : betul lah .. tgk la ..apesal tak tgk plak..adoi ai. ni msti kes lemah semangat ler ni..

Unknown said...

mcm2 penpuan skrg

aSLaN said...

@Ezan
ni bukan penipuan sekarang, tapi benda ni memang dah lama dah ceritanya .. rasanya daripada saya sekolah dulu da penah dengar cerita ni, sampaikan dah abis blaja..umo da 20lbh baru tahu benda ni penipuan..ampeh tol...

Unknown said...

oh ye ke. asl tak penah dgr hahah

aSLaN said...

@EZAN IDMA chop chop .. ezan orang mana? adoi nape tak pnh dgr erk? bgsla , tmpt ezan kurang khabar angin .. :-)

sdr musa said...

citer asal ne kat UKM kampus sabah.. cer tanya driver bas plak .. hahaha

aSLaN said...

@sdr musa kampus sabah erk? adeii byk gile kan versi citer ni.. huuhuh..driver bas ramai, klu tanya driver bas kilang pon diorang mengaku penah tolong ustaz haron din hantar jin..hahahahhahaha..

p/s : masing² nak top

faizlaster said...

aku ditipu selama ini...=,=

aSLaN said...

@faizlaster hehe, tau takpe.nasib kita sama:-) ahahhaha .. sengal gile bila pk balik .. beria-ia la abg aku cite pasal benda ni .. dia pon tah mana dapat cite, pastu sampaikan plak kat aku..peghhh masak aku kene tipu idup2

EmpayarUtama said...

Upacara halau antu oleh berpuluh sami siam kat salah satu kolej UUM tu ada kot. Cuba tanya senior awal 90an (sebab aku tengok hahahahahah)

aSLaN said...

@EmpayarUtama : ahhaa yeke bro? gile ah . tp sepanjang aku kat Uum, balik kol 3/4 pagi dari kolej mas nak ke YAB, takde ape berlaku . setakat bau wangi tu, ada la;-) ahaks ..

Jahirah said...

dah lama kisah ni...tp sekarang baru terbongkar kebenarannya...dulu2 dgr cite mahkluk halus dipndhkn guna bas, percaya aje...huhuu
pl/s:mana2 universiti ada kisahnya. terutama yg tapak asalnya htan belantara tu.sbb tu jgn huha over2 sgt....

aSLaN said...

@Aishah Jahirah(cik aisha) bila awak kata mana2 universiti ada kisahnya kan, tetiba saya teringat 1 cerita .. dulu my ex cakap pasal MAKCIK JUAL KARIPAP kat matrix .. huhu .. pastu bila adik saya masuk matrix, dia pon cite makcik jual pasal hantu makcik jual karipap.. hahah.. lawak gile bila dengar versi cerita diorang ..

Diari Si Froggie said...

dengar ayat hantar jin dengan bas pun rasanya dah suku2 je kepercayaan tu..haha

aSLaN said...

@Aida Omar eyeke? dari pemahaman sy, diorang antar naik bas bukan suruh jin tu naik bas.. tapi dia masukkan jin dalam botol, ditutup ..kemudian dibawa menaiki bas.:-)

aSLaN said...

@Aida Omar eyeke? dari pemahaman sy, diorang antar naik bas bukan suruh jin tu naik bas.. tapi dia masukkan jin dalam botol, ditutup ..kemudian dibawa menaiki bas.:-)