Thursday, 17 November 2011

Jalur Gemilang VERSI Indon ..

Petang tadi, aku sempat la tengok² TV3 Siaran Langsung Sukan SEA XXVI ..
Dan kebetulan masa tengok tu, pengacara pon kata penganjuran oleh Indonesia dikira OK ..dan bukannya nak cari kesalahan tapi pihak penganjur ni memang amnesia aku rasa ....
Sebabnya , PATUTKAH terjadi apabila bendera Malaysia hilang satu jalur ?
Ataupun 1 Jalur yang hilang tu adalah untuk menunjukkan 1 negeri kat Malaysia dah keluar dari Malaysia?
Pelik sungguh ..
Contoh la kalau bendera Malaysia yang hilang 1 jalur akan jadi pelik begini ..


Bendera ni sangat sensitif yang mana ia adalah simbol negara ..
Takkanlah mat indon tu main buat je bendera Malaysia ikut suka dia?
Benda ni nampak kecik je , tapi sebenarnya kesan dia besar ..
Jangan buat loklak  benda camni ...

Orang Malaysia ni cukup bertoleransi kalau dibandingkan dengan Indonesia ..
Kalau diorang, baru dengar khabar angin pasal Malaysia .. dah serbu kedutaan Malaysia, g lempar taik la ..
Tapi kita, walaupun orang buat macam² tapi masih boleh bersabar ..
Apepon setengah jam je lagi yop pasukan bolasepak Malaysia lawan Indon !!
Kite layan BELANDA CELUP !!!

2 comments:

Ray ban said...

Indon xmenghormati Malaysia sbb tu kalah...hurmm

mR.aSLaN said...

@Ray banhuhu .. tp mmg betul lah kan, indonesia lgsg tak hormat negara2 lain. kalau acara silat tu lagi plak, dah macam kabbadi dah.. main lari2.. tahpapetah