Thursday, 26 January 2012

Kalau Perempuan ...


Kalau perempuan cantik pendiam
lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...

Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mst ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...

Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mst dah kena bomoh lelaki tu...

Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...

9 comments:

apix said...

he3 .. kadang2 itu lar realiti .. tapi x semuanya macam tuh . hee~

syamy said...

haha ,
adat manusia la tu kan ,
dea fikir dea da perfect ,
sebab tu dea jatuhkan orang yang tak sempurna .
ngee ,~

mR.aSLaN said...

hee . entahlah :-)

Aishah Jahirah said...

perempuan cantik selalu nampak 'cantik' kat mata org....padahal paham2 sendiri suda...huhuu

*Gebangza Gurlz* said...

akhlak n prlakuan kite yg akn mngmbrkn cntik @ tak kite ny..

mR.aSLaN said...

YUP itu yang hakiki ..
tapi cam biasalah ..
manusia suka menilai ..
kan :-)
apa yg dirasakan suka, akan dilebih2kan...

LaLa mhdnor said...

mulut org, hehehe

zareliqa afiqa said...

Ciss~ yg cantik tak semestinya semua baik betul.huhu

mR.aSLaN said...

tapi penilaian kita sebagai manusia, semuanya ke arah yg baik2 yg cantik... padahal tak semua yg cantik2 tu baik;-)