Friday 10 June 2011

Makin dikejar makin menjauh

Tadi time dengar khutbah sembahyang jumaat, tetiba je kan terfikir macam2 .. kira berkaitan dengan hal dulu , apa yg berlaku , penah berlaku  pernah dilakukan ... adoiii rasa cam sayu je hati ni .. tapi bagusnya bila camni, aku lebih beringat sikit .. pastu lak tengok lagi Imam Muda .. yg pasal pesalah yg bakal dijtauhi hukuman mati .. try bayangkan kita da tahu yg tak bape lama lagi nak mati ... sapa tak takut .. mati ni bukan penamat kepada segalanya.. kira macam orang bunuh diri, pada dia penamat kepada kesengsaraan yg ditanggung.. sebenarnya tak pun . sebabnya ialah adanya "kehidupan selepas mati" .. time tu aku terfikir gak apa sangat la dikejar2 hal kat dunia ni . padahal nak idup selama2nya kat akhirat nnt .. bukan la cakap cam best/ baik.. tapi  idup ni memerlukan kita untuk muhasabah diri ..

Dari apa yg aku kejar masa kat U , kenal dia .. beria-ia je mengejar2 benda yg Allah telah takdirkan .. tapi last2.. aku abis belajar , satu benda pon aku takder .. pointer pon biasa2 jer.. takde laa dapat 1st class .. ntah .. kira takde apepon yg aku dapat dari apa yg aku kejar ... cuma yg aku dapat ... satu jer .. iaitu kepentingan kita untuk selalu muhasabah diri ....:-)

0 comments: