Tuesday 17 May 2011

Revolusi chatting dan Friend'ing'

Starting skali aku ingat start bergelumang dengan teknologi ni masa sekolah rendah. Hari² jalan kaki/naik basikal dalam 1km utk main playstation kat kedai uncle tu. sejam bape inggit pon tak ngat dah.tapi time tu takde hal.bulan puasa lagi arr dasyat.. skali main playstation 6jam.kaya uncle tu beb..then pastu main internet ni masa form 4 .. time tu gila main mIRC .. starting masuk server Webchat .. sampai baik la ngan IRC operator .. then bila zaman nak buat duit, masuk server DALnet .. buat drones/bots .. time tu kaya gak la.. bulan² org masuk duit dalam account bank..

then main lak YM .. masa tu dalam form 5.. gile YM sampai pagi malam main YM aje..

lepas tu muncul friendster + myspace .. time tu top giler laa bendatang dua ni.. tapi aku tak layan pon layout² . just simple page jer aku pakai ...

then dalam start 3 tahun lepas mulanya era Facebook(FB)..aku rasa time tu org tak ramai la tahu fb ni ... kira dalam 1/2  tahun lepas aku ada akaun fb baru fb top .. time tu slalu arr dengar org skit² tanya ada akaun fb tak?awalnyer aku tengok fb pon sakit mata..mana taknyer..member² punya member update status pon kau leh tengok..kan semak.. tapi yg semak² tu la skarang paling top sampai melingkup terus lain page. Kadang-kadang pelik la tengok orang addicts sangat ngan fb.. tak faham aku ... paling takleh blah, sikit² update status .. tapi peliknyer time mandi ker berak ker takde la plak dia nak update .. huUu pelik~~

0 comments: