Thursday 6 December 2012

Bila Takde Kerja ...

Company tempat aku kerja ni , bukan calang-calang la ..
Anak syarikat kerajaan negeri ...
Projek pon juta-juta ..
Kira company untung dan takkan rugi lah


Tapi sedihnya ...
Tugas dan kerja aku pon bleh bertukar-tukar ..


Bila pekerja cukup , inilah kerja aku ..
 
Tapi bila tak cukup pekerja ... Ini pulak la kerja aku ...




So, start dari sekarang baru aku faham ..
Betapa sakitnya,penatnya bila kerja bahagian menjaga kebersihan ..
Setakat ulat-ulat ni .. hari-hari hadap ..
Hari-hari cuci jamban ..
Tapi takpe, aku percaya akan sampai rezeki itu suatu hari nanti ..

Tapi, aku juga dah buktikan pada diorang ..
Walaupun aku belajar tinggi sikit jer,
Tapi aku bukan gedik-gedik tak boleh buat kerja tu ...
Dan aku bukan demand ..


p/s : Lebih best sorang-sorang kerja dalam hutan

6 comments:

NUR SABRINA FIRZANAH said...

kerja apa ? eh dulu tu jadi cikgu sementara je ?

aSLaN said...

ha`ah sementara je sabrina ..
jauh lari bidang saya dgn jadi cikgu .. :-)

Nazatulwanis said...

sabar tu pn satu kerja ;) ttp dapat pahala.. chayook2 !!

aSLaN said...

:-)
ada tak ppuan nak tukang sapu . :D

Unknown said...

teringin nak masuk utan.. ahaha

aSLaN said...

nana : ahh tak best pon dok lama2 dalam tu..tekanan jiwa je ada ar...