Thursday 14 July 2011

Respect a.k.a Hormat

                                            Aku tak minta korang respect aku 

Aku percaya respect ni bukan datang secara paksa tetapi dijana melalui perasaan rendah diri . Maksudnya ianya dijana apabila orang melihat kita dengan rasa rendah diri, ketika itulah datangnya perasaan hormat orang kepada kita. Ia selalunya akan bertahan lama sehingalah berlaku satu peristiwa yang mungkin akan mencalarkan sedikit perasaan hormat tu. Dan pada aku, bukan muda je kena hormat yg tua..yang tua pon kene hormat yang muda. Tapi pada aku, cara aku hormat budak yang lagi muda daripada aku ialah dengan menjadi rakan kepada diorang . Kata orang pon "kamcing" ..

Then , biasalah setiap orang ada angin(mood) dia .. tapi kita perlu ingat, jangan sesekali kita hilang hormat kepada orang disebabkan kegagalan kita untuk mengawal emosi kita. Bukannya apa, setiap orang ada egonya, bahkan mungkin lebih besar lagi daripada yang kamu ada .. Bak kata pepatah " terlajak perahu boleh diundur , terlajak kata badan binasa" . Atas sebab tu lah aku buat post ni ..

Kalau ikutkan, aku pon kurang ajar gak.. tapi kurang ajar aku takde la sampai tahap apa yg aku lalui harini .. budak yang aku pernah ajar, bahasakan diri dia "aku" n bla bla bla  . hmm..OMG.. kurma itu memang manis .. tapi sayangnya ayat dia tu tak manis.. mmg kurang sopan sangat². Bukannya aku nak buruk² dia, tapi sekadar kasi dia rasa itu akibat dia kene tanggung apabila dia tak mampu kawal emosi . Niat aku bukanlah nak malukan sapa² dan aku pon tak perlulah postkan setiap kata² dia. Cuma aku agak terperanjat la camni punya orang pon ada. Kalau lelaki aku tak kisah lagi kau nak kurang ajar ke, terlingkup ker.. ape ker... Ini perempuan .. tu yang aku agak emosional ni ..

Adakah aku yang salah? aku marah dia utk dia sedar sikit .. sebab dia budak lagi . Kalau orang dah buat masalah dengan aku, seriously aku mmg malas amik port dah .. tapi pk kan kau ada cakap maaf..  saya maafkan awak .. apa saya kata tu bukan dari ati saya pon..


P/S : - Kalau kau tengok aku kasar kat kau, tu tanda aku boleh rapat dan kamcing dengan kau ... tapi kalau kau tengok aku borak secara formal dengan kau, maknanya kita ni takde kimia .

0 comments: